#deletefacebook
Jednou z poslední afér, kdy společnost zvaná Cambridge Analytica využila osobní údaje těch, kteří jsou aktivními uživateli sociální sítě zvané Facebook, není prvním ani posledním pochybením. V poslední aféře byly osobní údaje uživatelů využity k cílené volební masáži Donalda Trumpa.
Bohužel již v minulosti došlo k velké spoustě kontroverzí a to ne od úplně průhledného hromadění údajů o uživatelích a hlavně jejich zabezpečení. Šlo to dokonce přes benevolenci až k nevhodnému chování uživatelů. Nikdy ale nedošlo k tomu, že by vznikly takové důsledky jako právě v tomto případě.
Je důležité si uvědomit, že jakmile se stal Facebook tou nejvyužívanější službou, stal se kromě toho také tím nejprobíranějším a nejdiskutovanějším tématem nejen všech lidí na světě ale také vděčným tématem médií. Hlavně média jsou ta, která mají vliv na to, kam až se kauza vlastně dostala.
Takový běžný uživatel se v celé kauze teprve rozkoukával, kdežto všichni možní komentátoři hovořili o dramatických změnách platformy a stínání hlav, které jsou vysoce postavené.
Důsledkem byla dokonce rezignace šéfa bezpečností firmy a kromě toho začaly výrazně klesat akcie. Jestli je ale něco, co rozhodně představitelům přidělalo vrásky, pak to byl způsob, kterým se významné osobnosti k tomuto postavily.
#deletefacebook je vlastně kampaň, která vznikla na stránce zvané Twitter. Nic moc by se nestalo, kdyby nenastalo skutečné haló, kdy na jeden z příspěvků zareagoval Elon Musk, který smazal profily svých vlajkových lodí, firem Tesla nebo SpaceX. Obě stránky totiž měly více než 3 milióny sledujících uživatelů a patřily právě mezi ty vlídné. Následně se stalo to, že Musk dokonce zrušil i svůj osobní účet.
Dokonce samotný Mark Zuckerberg vnímá problémy, které jeho firmu trápí jako ztrátu důvěry uživatelů, za kterou nese nejen on ale také jeho lidé zodpovědnost. Dodává ale, že podle jeho názorů není masové odcházení ze sociálních sítích na pořadu dne. Je si ale vědom toho, že se uživatelé sociálních sítí nemusí cítit zrovna bezpečně.