Chcete ušetřit peníze? Nakupujte chytře a zaměřte se na nákup jídla.

Obchodníci si s cenou mohou dělat v podstatě cokoliv a jejich cíl je jasný, nalákat zákazníky a přinutit je vlastně nenásilně k nákupu dané věci. Lidé slyší na slevy a tak právě na ně se snaží každý obchodník nalákat. Jenže ne všechno co je označené štítkem ve slevě, je skutečně výhodné a opravdu levné. Jde jen o šikovný marketingový tah. Jak se tedy nenechat napálit a jak nakupovat, aby váš účet nebyl každý měsíc vyždímaný jako houba? Zaměřte se na nákup potravin, na tom se totiž dá ušetřit nejvíce.
regály v supermarketu
Pokud potřebujete doplnit šatník nebo nakoupit hygienické potřeby je jen na vás jaký standart máte a čeho se hodláte vzdát a čeho ne. Těžko bude výhodnější koupit si boty za pár stovek na tržnici, které vám nevydrží ani celou sezonu. Jídlo, ale nakupujeme každý den a jíst se musí a právě proto se na jídle dá vlastně ušetřit nejvíce. A přitom se vůbec nemusíte vydat na cestu nezdravého životního stylu a jíst jen polotovary. I na dobrém jídle se dá šetřit. Jak na to?
účet za nákup
·         Pozor na výhodné akce: akce 2+1 zdarma lákají snad všechny. Ale zkuste občas popřemýšlet, jestli vám taková akce opravdu ušetří peníze nebo vás spíše donutí zaplatit vlastně ještě více. Sice budete mít to, co jste chtěli a ještě dva kusy navíc, ale zaplatíte ve skutečnosti ještě více. A zejména pak u potravin s krátkou lhůtou spotřeby můžete narazit. Ve víře, že nakupujete výhodně, přinesete domů více, ale nestihnete to spotřebovat. Zbytek stejně nakonec vyhodíte a s tím i své peníze.
·         Nekupujte to, co nepotřebujete: cedulky s nápisem sleva nás často také donutí koupit něco, co vlastně ani nepotřebujeme. V dobrém úmyslu ušetřit to koupíme a věříme, že danou věc nebo potravinu využijeme někdy později. Ale opravdu jste to museli mít? Jde jen o další trik šikovných prodejců. Lidé se nechají zdánlivě výhodnou nabídkou zlákat i ke koupi něčeho, co jim vůbec není k užitku.
·         Do obchodu nechoďte hladoví: na nákup se vydávejte vždy jen s plným žaludkem. Hladoví člověk toho nakoupí daleko více, než potřebuje. Lákají ho chutě i pocit hladu a to svádí k nákupu nepodstatných surovin.
·         Cenu si přepočtěte vždy na kilogram: u výhodných nabídek neberte v potaz jen cenu za jedno balení, ale zkuste si ji převézt na cenu za jeden kilogram. Často je totiž v balíčcích nebo krabicích vlastně na dně a člověk se nechá zlákat velikostí balení. Jenže gramáž by měla rozhodovat a ne obal.